Saturday, August 13, 2011

...........................

menjadi hukum tuhan, setiap perjuangan ada konstantinopelnya dan ada urbannya juga.

setiap kepayahan ada kemudahan. setiap kesulitan ada penyelesaian

Friday, August 5, 2011

...Salam RAMADHAN......

....memg mustahil laa kita kita nak ubah mcm mana kita hidup dulu, tapi kita boleh ubah macam mana kita hidup skrg utk dpt pengakhiran yg baik..............

Saturday, June 11, 2011

jeng2....

ini adalah entry panjang......den copy paste dri internet jer..:)......cuba fikir:-




Sebuah kisah benar menarik yang ingin saya kongsikan bersama pembaca. Semoga sedikit sebanyak dapat di ambil ikhtibar dan pengajaran…Seorang wanita muslim dari Malaysia yang bekerja di US, memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus. Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu. Maklum hari sudah lewat. Berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut berjalan bersaorangan. Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Apa yang saudari kita ni boleh buat adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia disaat itu. Masa dia melepasi lelaki yang bersandar itu, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya. Keesokkan paginya, saudari ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut.Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu. Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari. Tapi perempuan Muslim ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Muslimah ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).Dia pun tanya perogol itu

“Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?”
Perogol tu jawab: “No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.”

Saudari ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.



.............................den penah terbaca dri laman petikan "I LOVE ISLAM"


Barang siapa yg menginginkan pelindung, maka ALLAH ckup baginya
Barang siapa yg menginginkan teladan, maka RASULULLAH ckup baginya
Barang siapa yg menginginkan pedoman hidup, maka AL-QURAN ckup baginya
Barang siapa yg menginginkan peringatan, maka KEMATIAN ckup baginya
Dab barang siapa yg tidak ckup dgn semua itu, maka NERAKA ckup baginya.....................
.........................so di takuk mana skrg level iman kita semua..........:)

Monday, May 16, 2011

mereka cool.....:)

cuba tgk link2 nie.....mereka style beb......
http://www.youtube.com/user/MentolPecah#p/u/0/_FfrXkPIvAQ
http://www.youtube.com/user/IniAnwarHadi
http://www.youtube.com/user/matluthfi90
http://www.youtube.com/aimanazlan90
http://www.youtube.com/user/syamkamarul#p/u/22/JeTLWMR9nIQ



.....letak link jer....:)

she......her......:(

.."apa yang kita miliki kini,tidak semestinya akan kekal menjadi milik kita....jadi hargailah segala apa yang ada disekeliling kita kerana pada bila-bila masa sahaja,semua itu akan hilang dari kita"........tiba2 kemas brg, terjumpa brg pemberian dia, trus igt kenangan2 lama n terindah bersamanya.....well, only al-fatihah i can send, n hope u fine there......my nenek, i miss u so much...:(

Saturday, April 16, 2011

pahamkn lagu nie

....tiba-tiba remember something...........n bertemakn lagu nie.............:)
video

Tuesday, April 5, 2011

perghhh....


kwn, friends, sahabat....benda yg sama atau lain???....

hmm, memg susah cri kwn kn???....jdi jaga laa mereka sebaik-baiknya......:)..........kalau mereka mengkhianati, anggap jer itu dugaan dri tuhan, utk menguji kesabaran............:)
mood:- kecewa
sbb:-...hanya ada KAWAN bila mereka memerlukn pertolongan, tetapi apabila diri ini susah, mana "mereka" yg dikatakn KAWAN..........thanzz kawan, ko memg KAWANNNNN......:)...........-semut hitam kuar dri koloni, mencari koloni baru.......

................